De eerste ervaringen - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Evi Stinesen - WaarBenJij.nu De eerste ervaringen - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Evi Stinesen - WaarBenJij.nu

De eerste ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Evi

18 Maart 2016 | Mauritius, Grand Baie

Hallo allemaal,

Het gaat nu dan echt gebeuren, zelfs ik ga een blog schrijven. Het zullen er niet veel worden, maar alle beetjes zijn mooi meegenomen. Ik heb al zoveel te vertellen..

Ik ben hier nu drie weken en heb al zoveel moois meegemaakt. Waar ik moet ik beginnen?! Begin maar gewoon bij het begin. Na alle maanden voorbereiden was het 26 februari dan eindelijk zover. Guusje, Bas, Tibbe, Merijn en ik met z'n vijven naar Mauritius een mooi avontuur tegemoet. Na een massale opkomst bij het vliegveld, veel spanning en een hoop tranen (vooral bij de vrouwen) stapte wij het vliegtuig in. Na een reis van 14 uur belanden wij eindelijk op het oh zo mooi eiland Mauritius. Tibbe en Merijn vertrokken met z'n twee naar Flic en Flac en Guusje, Bas en ik vertrokken naar Grand Baie, waar ons mooie (beetje verouderd) huisje op ons wachtte.

Veel tijd om bij de komen van onze reis hadden we niet, aangezien de volgende dag om 7:00 een berg beklimming op de planning stond. Wat de jongens uit Flic en Flac geregeld hadden die avond, na een ontmoeting met vele andere studenten. Een super mooie ervaring om de Lion Mounton te beklimmen. Het enige nadeel was de hoeveelheid muggen die ons lek stoken.. Dit bracht mij dan ook 2 weken later in het ziekenhuis. Wat blijkt, waarschijnlijk ben ik allergisch voor de muggenbeten en omdat het er zoveel waren bleven de zwellingen maar komen. Zo erg vond ik het niet in het ziekenhuis, aangezien ze daar wel airco hebben en in ons huisje (ook wel crackhuis genoemd) is dit niet het geval. Verder gaat het overigens nu weer helemaal goed met me :).

In de tussentijd hebben wij in weekend 2 nog villa's gehuurd met zo ongeveer 18 studenten en er natuurlijk een groot feest van gemaakt. De rum is hier trouwens erg populair en cultuur snuiven zijn wij niet vies van. In weekend 3 zijn we (met we bedoel ik trouwens steeds de grote groep studenten die wij hebben leren kennen) met een boot naar een eilandje gegaan waar het wederom prachtig was. Blauwe zee, witte stranden, bbq en een man met een gitaar. Verder worden er natuurlijk op vrijdag en zaterdagavond een paar dansjes gemaakt in een van de discotheken in de buurt.

Wat ook een erg bijzondere ervaring was, was het etentje van gister. Collega's van Guusje, Bas, Kadiem en Jort namen ons mee naar een typisch lokaal Mauritiaans restaurantje. Waar ik overigens nooooit naar binnen zou stappen als dit niet was afgesproken met hen. In een kamertje van een paar vierkante meter zonder ramen en gele muren werden borden met vis, octopus en kip naar binnen gebracht. Oja en natuurlijk de rum.. De vis kwam net uit de zee en smaakte heerlijk. Ja zelfs ik vond de octopus lekker. Na veel geklets, eten, drinken en natuurlijk gezang werden wij weer netjes met de taxi naar huis gebracht.

Buiten alle leuke weekenden ben ik natuurlijk ook aan het werk. Ik werk bij een erg mooi resort (waarvan ik de naam niet mag noemen). Dit doe ik van maandag t/m vrijdag. Elke ochtend word ik om 7:20 opgehaald met een busje vol met Mauritianen (en een paar studenten) en om 16:15 weer bij ons huisje in de buurt afgezet. Eenmaal op het werk gaat men een half uurtje werken en dan is het tijd voor ontbijt. Taaie broodjes met pindakaas of ei voor mij. In de middag mag er geluncht worden, dit is vaak rijst of pasta. Wat een service he, heb niks te klagen hier!

Dit was me een verhaal wel.. Hoop jullie op deze manier een beetje op de hoogte te houden. Maak je maar geen zorgen over mij, ik vermaak me prima!!

Liefs uit het warme Mauritius

  • 18 Maart 2016 - 21:07

    Marion:

    Leuk dat je t toch doet, kunnen we de gesprekjes die we hebben nog eens nalezen. xx

  • 19 Maart 2016 - 09:37

    Yvon:

    Wat leuk om te lezen! Zo kunnen wij hier in het koude Holland, ook meegenieten van jou avontuur. .....geniet ervan meisje, want dit in best bijzonder.....xxxgroetjes yvon

  • 22 Maart 2016 - 16:30

    Audrey:

    Hey Evi! Wat leuk om je blog te lezen. Je moeder attendeerde mij erop. Heel bijzonder om allemaal mee te maken lijkt me. Genieten, genieten en genieten!! Hele leuke tijd nog in Mauritius. Groetjes Audrey

  • 24 Maart 2016 - 08:29

    Merijn Ten Hoeve:

    Leuk Eef! Fijn te horen dat het daar in het noorden ook allemaal goed gaat!
    We missen jullie veel en vinden het heel erg jammer dat we elkaar niet kunnen zien. Gelukkig komen jullie zaterdag na een lange maand met die onbetrouwbare helikopter hierheen! Zeg ook even tegen Guusje dat ze niet te veel bagage meeneemt in de helikopter, dat kan zo'n klein apparaatje niet hebben natuurlijk. Vorige keer ging het gelukkig net goed, dus het zal dit keer wel goed komen toch? Moeten jullie er dit keer voor zorgen dat er wél genoeg benzine aan boord is!

    Nou we zien jullie wel weer he? dag hoor!!

    groetjes Merijn en Tibbe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Grand Baie

Evi

Actief sinds 18 Maart 2016
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 5011

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Mauritius

Landen bezocht: